Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norge
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 9 Nr. 1 (2015)
Vol 9 Nr. 1 (2015)
Publisert:
2015-03-10
Redaksjonelt
Nye artikler våren 2015
Glenn Ole Hellekjær
Art. 12, 3 sider
PDF
Artikler
Verdsetting av brukermedvirkning ved utforming av skoleanlegg
Else Margrethe Lefdal
Art. 1, 18 sider
PDF
Når teknologi møter fagtradisjoner i norsk og mediefag på videregående skole
Toril Aagaard
Art. 2, 20 sider
PDF
Lesson Study og lærerstudenters fokus på elevers læring i veiledningssamtaler
Raymond Bjuland, Nina Helgevold, Elaine Munthe
Art. 3, 17 sider
PDF
Summativ vurdering i formativ drakt – elevperspektiv på tilbakemelding fra heldagsprøver i norsk
Agnete Bueie
Art. 4, 21 sider
PDF
The Norwegian curriculum in history and historical thinking: a case study of three lower secondary schools
Lisbeth Bergum Johanson
Art. 5, 24 sider
PDF
”Jeg har forstået den sådan, at den ikke skal forstås” – når 6.A. læser Franz Kafka
Martin Blok Johansen
Art. 6, 20 sider
PDF
Kartlegging av læreres kunnskap er ikke enkelt
Reidar Mosvold, Janne Fauskanger
Art. 7, 16 sider
PDF
Fellesskap i oppløysing? Differensieringspraksis på 6.trinn
Inger Auestad
Art. 8, 17 sider
PDF
Litteraturarbete i ett svenska som andraspråksklassrum
Catarina Economou
Art. 9, 20 sider
PDF
Educational expeditions - et norsk perspektiv
Andre Horgen
Art. 10, 18 sider
PDF
English writing instruction in Norwegian upper secondary schools
May Olaug Horverak
Art. 11, 20 sider
PDF (English)
Litterær kompetanse - portrett av tre lesarar
Hallvard Kjelen
Art. 12, 19 sider
PDF
Profesjonelle læringsfellesskap for lærere i videreutdanning-utvikling i kunnskapskulturen
Marianne Maugesten, Ingebjørg Mellegård
Art. 13, 20 sider
PDF
Nyutdannede allmennlærere og deres opplevelse av faglig kompetanse i leseopplæring generelt og av elever med lesevansker spesielt
Gerd Grimsæth, Helge Holgersen
Art. 14, 17 sider
PDF
Lærerarbejdet mellem konceptstyring og professionsetos - om liv og modstandsformer i skolestrukturerne
Bent Olsen
Art. 15, 17 sider
PDF
Forskere i norske avisers dekning av skole
Emilia Andersson-Bakken, Jonas Bakken
Art. 16, 19 sider
PDF
Fra avskrift til populærvitenskapelig artikkel - mottakerbevissthet som didaktisk grep
Tuva Bjørkvold
Art. 17, 23 sider
PDF
Læringsressurser og lærerrollen – et partnerskap i endring?
Ingvill Rasmussen, Andreas Lund
Art. 18, 20 sider
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
F.o.m. årgang 14
Acta Didactica Norden