Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norge
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 11 Nr. 3 (2017)
Vol 11 Nr. 3 (2017)
ADNO jubileumsnummer
Publisert:
2017-10-04
Redaksjonelt
Acta didactica 10 år
Eva Thue Vold, Ingerid Straume
7, sider
PDF
Historisk tilbakeblikk
Acta Didactica Norge 2007 - 2017
Rita Elisabeth Hvistendahl, Glenn Ole Hellekjær, Jon Magne Vestøl
Art. 1, 11, sider
PDF
DEL 1: Fagdidaktiske overblikk (fra realfag, språkfag og samfunnsfag)
Evaluering af naturfaglige kompetencer
Jens Dolin, Jan Alexis Nielsen, Sofie Tidemand
Art. 2, 28, sider
PDF
Den gemensamma europeiska referensramen för språk: Lärande, undervisning, bedömning – ett nordiskt perspektiv
Gudrun Erickson, Heini-Marja Pakula
Art. 3, 23, sider
PDF
Mangfoldets utfordringer og muligheter sett gjennom religionsdidaktisk forskning. Et nordisk overblikk
Geir Skeie
Art. 4, 23, sider
PDF
DEL 2: Tre nylig innførte tverrfaglige temaer i læreplanverket
På vei mot en ny forståelse av mobbing i et folkehelseperspektiv
Ingrid Lund, Anne Helgeland, Velibor Bobo Kovac
Art. 5, 19, sider
PDF
Ei endra medborgaroppseding?
Kjetil Børhaug
Art. 6, 18, sider
PDF
Bærekraftig utvikling, tverrfaglighet og dybdelæring: fra big ideas til store spørsmål
Astrid Tonette Sinnes, Ingerid Solrunsdatter Straume
Art. 7, 22, sider
PDF
Del 3: Utvalgte smakebiter fra aktuell forskning ved ADNOs hjeminstitusjon UV/ILS
Langtidseffekter av skolegang og lærerutdanning på småskolelæreres kompetanseutvikling
Sigrid Blömeke, Jessica Hoth, Gabriele Kaiser
Art. 8, 19, sider
PDF
Established and evolving ways of linking to practice in teacher education: Findings from an international study of the enactment of practice in teacher education
Kirsti Klette, Karen Hammerness, Inga Staal Jenset
Art. 9, 22, sider
PDF (English)
Linking Instruction and Student Achievement. A research design for a new generation of classroom studies
Kirsti Klette, Marte Blikstad-Balas, Astrid Roe
Art. 10, 19, sider
PDF (English)
Representing to learn in science education: Theoretical framework and analytical approaches
Erik Knain, Tobias Fredlund, Anniken Furberg, Ketil Mathiassen, Kari Beate Remmen, Marianne Ødegaard
Art. 11, 22, sider
PDF (English)
Språk
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
F.o.m. årgang 14
Acta Didactica Norden