Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norge
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 12 Nr. 1 (2018)
Vol 12 Nr. 1 (2018)
Publisert:
2018-01-18
Redaksjonelt
Nye artikler våren 2018
Eva Thue Vold
PDF
Artikler
«Det handler om å finne sin egen form» Læreres profesjonelle handlingsrom - hvordan det blir forstått og utnyttet
Ingrid Helleve, Marit Ulvik, Kari Smith
Art. 1, 22, sider
PDF
Læreres kollegiale hjelpsomhet med IKT i undervisning og deres forbedringsbestrebelser
Eyvind Elstad, Knut-Andreas Christophersen
Art. 2, 20, sider
PDF
Which questions should be asked in classroom talk in mathematics? Presentation and discussion of a questioning model
Inger Ulleberg, Ida Heiberg Solem
Art, 3, 21, sider
PDF
Læreres mestringsforventninger til å undervise i teknologirike læringsomgivelser og deres opplevde utfordringer
Eyvind Elstad, Knut Andreas Christophersen
Art. 4, 19, sider
PDF
Hvordan samtaler lærer og elever om modelltekster? Et bidrag til modelltekstdidaktikken
Anne Håland
Art. 5, 19, sider
PDF
Praxisteori i kölvattnet av breddad rekrytering – scaffoldingmodell som stöd för att förstå sambandet mellan teoretiska perspektiv och praktisk verksamhet
Margaretha Häggström, Anna Udén
Art. 6, 19, sider
PDF
Lika eller lika möjligheter? Diskurser om skolämnet svenska som andraspråk inom det akademiska fältet i Sverige
Christina Hedman, Ulrika Magnusson
Art. 7, 20, sider
PDF
Hva kjennetegner forskning på lærerrollen under Kunnskapsløftet? En forskningskartlegging av studier av norske lærere, lærerstudenter og lærerutdannere
Hege Hermansen, Marte Lorentzen, Sølvi Mausethagen, Tatjana Zlatanovic
Art. 8, 36, sider
PDF
Arbeid med argumenterende tekst på 3. trinn. En delstudie fra prosjektet Innføring av sjangerpedagogikk i tre trondheimsskoler
Ann Sylvi Larsen, Marit O. Brujordet, Ingunn Ofte, Anne Charlotte Torvatn
Art. 9, 17, sider
PDF
Lærarens roller - veksling mellom ulike lærarposisjonar i didaktisk praksis
Vigdis Vangsnes, Nils Tore Gram Økland
Art. 10, 22 sider
PDF
What are the core aims of English as a school subject? A study of teacher understanding in lower secondary school
Lynell Chvala
Art. 11, 23 sider
PDF (English)
Language Teacher Cognition and Curriculum Reform in Norway: Oral Skill Development in the Spanish Classroom
Xavier Llovet Vilà
Art. 12, 25 sider
PDF (English)
«Her var det to sauer» Om barnehagelæreres matematikkfokuserte kompetanse
Per-Einar Sæbbe
Art. 13, 22 sider
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
F.o.m. årgang 14
Acta Didactica Norden