Tidsskriftet

Hovedfokus og spennvidde

NorDiNa er et tidsskrift for fagdidaktikk i naturfag og beslektede emner slik som teknikk/teknologi og geografi. Tidsskriftet retter seg mot lærere og forskere i lærerutdanning ved høgskoler og universiteter, forskere og studenter på høyere nivå i fagdidaktikk, interesserte lærere i skoleverket, formidlere innen naturvitenskap og utdanningsplanleggere. Tidsskriftet vil ha en forskningsrettet profil med artikler som rapporterer nyere forskning og aktuelle perspektiver på faget samt utviklingsarbeid med et teoretisk fundament. Tidsskriftet har ingen publiseringsavgifter.

Om fagvurderingsprosessen

Innsending av manuskript for publisering i NorDiNa innebærer at artikkelen ikke skal være tidligere publisert og at forfatter forplikter seg til å ikke publisere den andre steder så lenge den er i en review-prosess i NorDiNa.

Tidsskriftet har en dobbel blind fagfellevurdering, og alle artikler blir vitenskapelig bedømt av to uavhengige fagpersoner. Redaksjonen sammenfatter bedømningen og videreformidler denne til forfatter for eventuell revisjon.

Etter at en artikkel er akseptert for publisering i NorDiNa blir artikkelen tilgjengelig både i tidsskriftets papirversjon og på Internett.