Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Nordic Studies in Science Education
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Innleveringer
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Registrer
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 1 Nr. 1 (2005)
Vol 1 Nr. 1 (2005)
Publisert:
2012-12-10
Forewords
Anders Isnes
1-2
PDF (English)
Welcome to Nordina!
Berit Bungum, Anita Wallin, Björn Andersson
3-4
PDF (English)
Articles
Norwegian health journalists’ ability to report on health research: A concern to science education?
Sverre Pettersen
5-16
PDF (English)
Argumentation in science lessons: Focusing on the teacher’s role
Sonja M. Mork
17-30
PDF (English)
Importance of the order of demonstrations in changing pupils’ conceptions
Maija Ahtee, Olavi Hakkarainen
31-42
PDF (English)
Lärares teknikdidaktiska kompetens och dess betydelse för elevers teknikintresse
Gunilla Mattsson
43-57
PDF (English)
Barns kommunikation och lärande i fysik genom praktiska experiment
Pernilla Nilsson
58-69
PDF (English)
Skriving i naturfag: mellom tekst og natur
Erik Knain
70-80
PDF (English)
An exploration of cluster structure in scientific literacy in PISA: Evidence for a Nordic dimension?
Rolf V. Olsen
81-94
PDF (English)
Kroppen i naturfagrommet
Guðrún Jónsdóttir
95-107
PDF (English)
Curriculum development, projects and networks
Lærere i naturfag som forskere. NORDLAB-DK: Det praktiske og eksperimentelle arbejde i naturfagene
Albert Christian Paulsen
108-111
PDF (English)
Recent dissertations
Chemistry students’ narratives. The nuclear submarine that went down, the road of the chocolate bar towards the garbage station and the boiler deposits that looked like a sandwich.
Agneta Boström
112
PDF (English)
Perceptions of Technology Education. A cross-case study of teachers realising technology as a new subject of teaching.
Berit Bungum
113
PDF (English)
Effects of the use of the surface charge theory-based approach to understanding of direct current circuits in university studies
Pekka Hirvonen
114
PDF (English)
To do the best with what you know. A longitudinal study of how seven student teachers develop their teaching and teacher role in science.
Lotta Lager-Nyqvist
115
PDF (English)
Demonstration in Chemistry Instruction in the Upper Secondary School
Jarkko Lampiselkä
116
PDF (English)
Pupils’ responses to school science and technology? A longitudinal study of pathways to upper secondary school.
Britt Lindahl
117
PDF (English)
Naturfagdidaktikk og internasjonale studier. Store internasjonale studier som ramme for naturfagdidaktisk forskning: En drøfting med eksempler på hvordan data fra PISA 2000 kan belyse sider ved begrepet naturfaglig allmenndannelse.
Are Turmo
118
PDF (English)
Utviklet av
Open Journal Systems
Språk
English
Norsk Bokmål
Informasjon
For lesere
For forfattere
For bibliotekarer