Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Nordic Studies in Science Education
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Innleveringer
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Registrer
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 14 Nr. 4 (2018): Nordina
Vol 14 Nr. 4 (2018): Nordina
Publisert:
2018-11-14
Editorial 4/2018
Are Turmo, Carl-Johan Rundgren
331-334
PDF (English)
Articles
Nærmiljø som læringsarena i undervisning for bærekraftig utvikling. En analyse av læreres erfaringer og refleksjoner
Local environment as learning arena for teaching sustainable development
Anja Gabrielsen, Majken Korsager
335-349
PDF (English)
Science teacher education for sustainable development: from intensions to realisation
Kirsti Marie Jegstad, Astrid Tonette Sinnes, Sigrid Marie Gjøtterud
350-367
PDF (English)
Material practices and experiences "kick back". A socio-material analysis of gendered educational choice
Marianne Løken, Siri Øyslebø Sørensen
368-380
PDF (English)
Artskunnskap som introduksjon til naturfag i grunnskolelærerutdanningen
Knowledge about species and field work – evaluation of a teaching program
Per Ivar Kvammen, Eli Munkebye
381-394
PDF (English)
Grundskollärares uppfattningar av världsarvsundervisning och världsarvet Kvarkens skärgård som lärmiljö.
Compulsory school teachers` conceptions of World Heritage Education and the Kvarken Archipelago World Heritage site as a learning environment
Ida Berg
395-410
PDF (English)
Inte som i skolan - pedagoger positionerar naturvetenskap i förskolan
Preschool teachers talk about science – Positioning themselves and positioning science
Karin Elisabet Due, Britt Tellgren, Sofie Areljung, Christina Ottander, Bodil Sundberg
411-426
PDF (English)
Teknik, systemgräns och människa: Tekniklärares uppfattningar om vad tekniska system är
Technology, system boundary, and human: Technology teachers' conceptions of what technological systems are
Patrick Schooner, Claes Klasander, Jonas Hallström
427-442
PDF (English)
Recent dissertations
Science education for our common future: Education for sustainable development in science teacher education
Kirsti Marie Jegstad
443
PDF (English)
In memoriam
Staffan Andersson (1969-2017) In memoriam
Kollegor och vänner från åren vid Uppsala Universitet
444-445
PDF (English)
Utviklet av
Open Journal Systems
Språk
English
Norsk Bokmål
Informasjon
For lesere
For forfattere
For bibliotekarer