Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Nordic Studies in Science Education
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Innleveringer
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Registrer
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 19 Nr. 2 (2023): Nordina
Vol 19 Nr. 2 (2023): Nordina
Publisert:
2023-09-26
Editorial Nordina 2/2023
Are Turmo, Clas Olander, Mats Lundström
130-132
pdf (English)
Articles
”Vi går in och tittar i mappen” -En lärares språkliga strukturering av rumslighet i programmeringsundervisning
“Let’s go look inside the folder” – A teacher’s way of structuring spatiality when teaching programming
Karin Stolpe, Andreas Larsson
134-147
pdf (English)
Fact-value discourses in 19 analyses of genetics in biology textbooks: A critical review
Jostein Saether
148-163
pdf (English)
Småkryp - 2. klassingers tegninger i naturfag
Crawly things – second graders drawings in science
Charlotte Aksland
164-180
pdf (English)
Promoting 3rd grade pupils’ learning of science knowledge through project-based learning in a Finnish primary school
Liisa Lavonen, Anni Loukomies, Jenni Vartianen, Päivi Palojoki
181-199
pdf (English)
Læreres bruk av spørsmål når elever planlegger et eksperiment
Teacher use of questions when students plan an experiment
Anne Øyehaug, Kristin Ebbesen, Lisa Lunde, Anne Marit Vesteraas Danbolt
200-215
pdf (English)
Kan utforskende oppgaver med gruppedialoger føre til økt læringsutbytte av eksperimenter i fysikk i videregående skole?
Can exploratory assignments with group dialogues lead to increased learning outcomes in practical work in upper secondary education?
Arne Stormo, Jorunn Grip
216-230
pdf (English)
Utviklet av
Open Journal Systems
Språk
English
Norsk Bokmål
Informasjon
For lesere
For forfattere
For bibliotekarer