Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Nordic Studies in Science Education
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Innleveringer
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Registrer
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 8 Nr. 3 (2012)
Vol 8 Nr. 3 (2012)
Publisert:
2012-12-17
Welcome to NorDiNa 3/12
Christina Ottander, Sonja M. Mork, Svein Sjøberg
195-196
PDF (English)
Articles
Vad ska elever lära sig angående naturvetenskaplig verksamhet? - En analys av svenska läroplaner för grundskolan under 50 år. "What should students learn about scientific inquiry? A comparative study of 50 years of the Swedish national curricula."
Annie-Maj Johansson, Per-Olof Wickman
197-212
PDF (English)
”Ingen kan bygge romferge alene” - Læreres utbytte av faglig etterutdanning innen romteknologi. "“You can’t build the space shuttle all alone!” - How teachers benefit from partici pating in an in-service course in space technology"
Hanne Mehli, Berit Bungum
213-226
PDF (English)
Teachers’ Perceived Requirements for Collaborating with the Surrounding World
Helena Sagar, Ann-Mari Pendrill, Anita Wallin
227-243
PDF (English)
Artkunskap och intresse för arter hos blivande lärare för grundskolan. "Student teachers’ knowledge of and interest in species"
Irmeli Palmberg
244-257
PDF (English)
Analysis of Finnish chemistry Matriculation Examination questions according to Cognitive Complexity
Greta Tikkanen, Maija Aksela
257-268
PDF (English)
Assessing scientific literacy through computer-based tests – consequences related to content and gender
Eva Davidsson, Helene Sørensen, Peter Allerup
269-282
PDF (English)
Undergraduate students’ challenges with computational modelling in physics
Simen A. Sørby, Carl Angell
283-296
PDF (English)
Book reviews
Anmeldelse af bogen ”Naturfag som almendannelse: en kritisk fagdidaktik” 2. udgave 2012
297-302
PDF (English)
Recent dissertations
Sustainable development in the Finnish teacher education – political rhetoric or reality
Maria Hofman
303
PDF (English)
Nanoscience education for scientific literacy: Opportunities and challenges in secondary school and in out-of-school settings
Antti Laherto
304
PDF (English)
Utviklet av
Open Journal Systems
Språk
English
Norsk Bokmål
Informasjon
For lesere
For forfattere
For bibliotekarer