Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Nordic Studies in Science Education
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Innleveringer
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Registrer
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 9 Nr. 1 (2013)
Vol 9 Nr. 1 (2013)
Publisert:
2013-04-25
We are pleased to introduce you to the first issue of NorDiNa in 2013!
Are Turmo, Christina Ottander, Svein Sjøberg
1-2
PDF (English)
Articles
Platsens betydelse för lärande och undervisning – ett utomhuspedagogiskt perspektiv
Anders Szczepanski
3-17
PDF (English)
Students (ages 6, 10, and 15 years) in six countries knowledge of animals
Patricia Patrick, Jenny Byrne, Sue Dale Tunnicliffe, Tuula Asunta, Graça S. Carvalho, Sari Havu-Nuutinen, Hrefna Sigurjónsdóttir, Gunnhildur Óskarsdóttir, Rosa Branca Tracana
18-32
PDF (English)
Sammenhengen mellom naturvitenskapelig produkt og prosess - En studie av dialoger fra utforskende arbeid i naturfag relatert til stoffer og stoffers endringer
Anne Bergliot Øyehaug, Anne Holt
33-49
PDF (English)
Selektiva traditioner i grundskolans tidigare år: Lärares betoningar av kvalitéer i naturvetenskapsundervisningen
Annie-Maj Johansson, Per-Olof Wickman
50-65
PDF (English)
Developing teaching responsiveness to children’s inquiry in science: A case study of professional development for pre-school teachers
Loucas T. Louca, Dora Tzialli, Thea Skoulia, Constantinos P. Constantinou
66-81
PDF (English)
Investigation of Peer Discussions on Genetic Concepts
Anna-Karin Westman
82-90
PDF (English)
Book reviews
Anmeldelse af: "Teorier i det naturvetenskapliga klassrummet"
91-93
PDF (English)
Recent dissertations
Science Teachers' meaning-making of teaching practice, collaboration and professional development
Birgitte Lund Nielsen
94
PDF (English)
What's in it for me? Norwegian students' choices of post-compulsory science in an expectancy-value perspective
Maria Vetleseter Bøe
95
PDF (English)
Utviklet av
Open Journal Systems
Språk
English
Norsk Bokmål
Informasjon
For lesere
For forfattere
For bibliotekarer