Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Nordic Studies in Science Education
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Innleveringer
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Registrer
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 20 Nr. 1 (2024): Nordina
Vol 20 Nr. 1 (2024): Nordina
Publisert:
2024-04-23
Nordina
Are Turmo, Mats Lundström, Clas Olander
1-3
pdf (English)
Articles
What and why in teaching about sustainability
Swedish science teachers’ emphasis on content choice when teaching Sustainable Development
Annika Forsler, Pernilla Nilsson, Susanne Walan
4-21
pdf (English)
Fifth grade science students’ modelling performance when using a particle model of matter to explain different phenomena connected to phase transitions
Lisa Kristina Lunde
22-43
pdf (English)
Quantum physical insights of agential realism within new materialism in science education:
A basis for new conceptualizations or merely inspiring metaphors?
Ismo Koponen
44-56
pdf (English)
En kritisk diskusjon av ‘tematisk analyse etter Braun og Clarke (2006)’ i naturfagdidaktiske studier
A critical discussion of ‘thematic analysis following Braun and Clarke (2006)’ in science education research
Kari Beate Remmen
57-71
pdf (English)
Matriser, krafter och fysik: Elevers levda erfarenheter av bedömningsmatriser i grundskolans fysikundervisning
Rubrics, forces and physics: Students’ lived experiences of assessment rubrics in compulsory physics teaching
Henrik Hallström, Magnus Levinsson
72-85
pdf (English)
Lower secondary school students’ conversations when constructing representations of plate boundaries in Minecraft
Julie Guttormsen
86-102
pdf (English)
Sammenhengen mellom utforskende undervisning i naturfag og elevers prestasjoner og interesse for og trivsel med naturvitenskap. Norske resultater fra PISA 2015.
The relationship between inquiry-based science teaching and students’ performance and interest and enjoyment. Norwegian results from PISA 2015.
Fredrik Jensen, Marit Kjærnsli, Erik Knain, Maria Løvgren, Andreas Pettersen
103-118
pdf (English)
Recent dissertations
Futurising science education: Technology, agency and scientific literacy
Tapio Rasa
119
pdf (English)
Utviklet av
Open Journal Systems
Språk
English
Norsk Bokmål
Informasjon
For lesere
For forfattere
For bibliotekarer