Henrik Berggren Jessen & Claus Madsen: Ildfast i krydsild – standhaftig skoleledelse i brændpunktet

Authors

  • Jeffrey Hall University of Oslo Department of Teacher Education and School Research

DOI:

https://doi.org/10.5617/adno.1122

Keywords:

Utdanningsledelse, organisasjonsteori

Abstract

«Å være ildfast – altså å tåle sterk varme gjennom lengre tid uten å krakelere og gå i stykker – må være en viktig egenskap for en skoleleder, eller for den saks skyld for enhver leder» (s. 13). Dette er bokens definisjon av hva som kreves av en leder i kryssilden mellom ulike interesser i læringsorganisasjoner, og der treffer den relativt godt. I boken «Ildfast i krydsild – standhaftig skoleledelse i brændpunktet» redegjør de danske forfatterne Henrik Berg Jessen og Claus Madsen for flere svært ulike perspektiver innen utdanningsledelse og management som har mer eller mindre sentrale i løpet av de siste to decenniene.

Published

2013-06-03

How to Cite

Hall, J. (2013). Henrik Berggren Jessen & Claus Madsen: Ildfast i krydsild – standhaftig skoleledelse i brændpunktet. Acta Didactica Norge, 7(1), (Art. 1, 3 sider). https://doi.org/10.5617/adno.1122

Issue

Section

Nyheter & omtale