A Comparative Study of Three Key Features in the Design and Practice of Teacher Education in the United States and Norway: Part I. Findings from a Study in the United States [VISIONS 2011: Teacher Education]
DOI:
https://doi.org/10.5617/adno.1087Emneord (Nøkkelord):
teacher education, coherence, student teachersSammendrag
This paper draws upon recent research on program features that characterize powerful teacher education. This research suggests that teacher education programs need to promote a clear vision of teachers and teaching; must be coherent, reflecting a shared understanding of teaching and learning among faculty and students; and finally, need to be built around a strong core curriculum deeply tied to teaching practice. However, we know little about whether these features also characterize powerful teacher education programs in other countries. To address that gap, I share research from two studies, one in the United States, and one in Norway (in the linked paper that follows). The studies examined the visions, coherence, and relationship to practice in a range of teacher education programs. This first paper examines the nature and role of vision, coherence and opportunities to learn in three teacher education programs in the United States.Nedlastinger
Publisert
2012-11-30
Hvordan referere
Hammerness, K. M. (2012). A Comparative Study of Three Key Features in the Design and Practice of Teacher Education in the United States and Norway: Part I. Findings from a Study in the United States [VISIONS 2011: Teacher Education]. Acta Didactica Norge, 6(1), (Art. 18, 22 sider). https://doi.org/10.5617/adno.1087
Utgave
Seksjon
Artikler
Lisens
Innhold publisert
i tidsskriftet Acta Didactica er - dersom ikke annet er uttrykt - lisensiert gjennom Creative Commons Lisens BY-NC-ND-4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/). Dette betyr at innhold kan kopieres, distribueres og spres i hvilket som helst medium eller format, så lenge disse vilkårene er fulgt:
- Kreditering: Du må oppgi korrekt kreditering og oppgi en lenke til lisensen.
- Ikke-kommersiell bruk: Du kan ikke benytte materialet til kommersielle formål.
- Ingen bearbeidelser: Du kan ikke distribuere bearbeidete versjoner av materialet.
NB: Creative Commons-lisensen gir deg ikke nødvendigvis alle de tillatelser som er nødvendig for din tiltenkte bruk. For eksempel kan andre rettigheter, som reklame-, personvern-, eller ideelle rettigheter, sette begrensninger på hvordan du kan bruke materialet.
Forfattere som publiserer i Acta Didactica aksepterer følgende vilkår:
- Forfatter(ne) beholder opphavsretten til artikkelen og gir Acta Didactica rett til første publisering, samtidig som artikkelen blir lisensiert under Creative Commons Lisens BY-NC-ND-4.0. Denne lisensen tillater deling av artikkelen for ikke-kommersielle formål, så lenge forfatteren og første publiseringssted Acta Didactica krediteres. Lisensen tillater ikke publisering av bearbeidede versjoner av artikkelen.
- Forfatteren står fritt til å publisere og distribuere arbeidet/artikkelen etter publikasjon i Acta Didactica, så lenge det henvises til tidsskriftet som første publiseringssted. Innsendte bidrag som er antatt for publikasjon eller som er til vurdering i Acta Didactica kan ikke samtidig være under vurdering for publikasjon i andre tidsskrifter, antologier, monografier eller lignende. Ved å sende inn bidrag aksepterer forfatteren at bidraget publiseres digitalt i Acta Didactica.