Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Nordic Studies in Science Education
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Innleveringer
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Registrer
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 2 Nr. 1 (2006)
Vol 2 Nr. 1 (2006)
Publisert:
2012-12-11
NorDiNa: En mångdimensionell nordisk tidskrift!
Anita Wallin, Berit Bungum, Björn Andersson
1-2
PDF (English)
Articles
Rollespill og Teaching Thinking som redskaper for aktiv læring i naturfag – erfaringer fra allmennlærerutdanninga
Espen O. Henriksen
3-16
PDF (English)
’Scientific literacy’ nedfelt i geofagene
Erik Knain, Olav Prestvik
17-28
PDF (English)
Tre elever berättar om universum, gud och fysiken
Lena Hansson, Andreas Redfors
29-41
PDF (English)
Att undervisa i teknik – försök till en utbildningsfilosofi utifrån Heidegger och Dewey
Eva Blomdahl
42-57
PDF (English)
Nya former för lärande: Leken som ett redskap i lärandet i miljö i grundskolans tidigare årskurser
Christel Persson
58-71
PDF (English)
Three Approaches to Gender Equity in Science Education
Astrid Sinnes
72-83
PDF (English)
Curriculum development, projects and networks
viten.no –digital teaching programs in science education
Sonja M. Mork
84-88
PDF (English)
Recent dissertations
ICT in Science Education. Exploring the Digital Learning Materials at viten.no
Sonja M. Mork
89
PDF (English)
Examples of national basic education evaluation programmes from the perspective of the didactics of sustainable development. National tests 1993-1995 and evaluation of learning outcomes in 1998.
Kaija Salmio
90
PDF (English)
Towards Primary School Physics Teaching and Learning: Design Research Approach
Kalle Juuti
91
PDF (English)
Achievement tests from an item perspective: An exploration of single item data from the PISA and TIMSS studies, and how such data can inform us about students’ knowledge and thinking in science
Rolf V. Olsen
92
PDF (English)
Exploring a ROSE-garden: Norwegian youth’s orientations towards science – seen as signs of late modern identities
Camilla Schreiner
93
PDF (English)
Utviklet av
Open Journal Systems
Språk
English
Norsk Bokmål
Informasjon
For lesere
For forfattere
For bibliotekarer