Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Nordic Studies in Science Education
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Innleveringer
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Registrer
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 17 Nr. 1 (2021): Nordina
Vol 17 Nr. 1 (2021): Nordina
Publisert:
2021-02-05
Editorial
Lise Faafeng, Carl-Johan Rundgren, Clas Olander
1-3
pdf (English)
Articles
Barns frågor under en utforskande process kring träd
Children's questions about trees
Bodil Halvars
4-19
pdf (English)
Bruk av omvendt undervisning i naturfag på ungdomstrinnet
Using Flipped Classroom in middle school science
Christine, Ina Camilla Lauvli Engan, Kirsti Marie Jegstad
20-34
pdf (English)
Lärares kontextualisering av ämnesinnehåll -Hybrida kontexter i NO-undervisningen
Teachers contextualization of science in schools - hybrid contexts in science teaching
Pernilla Granklint Enochson, Eva Davidsson
35-47
pdf (English)
‘The brain needs nutrition’: pupils’ connections between organizational levels
Alma Jahic Pettersson, Lena A.E. Tibell, Ragnhild
48-63
pdf (English)
English
Malin Lavett Lagerström, Jesús Piqueras, Ola Palm
64-78
pdf (English)
Lærerstudenters misoppfatninger og læring om kjemiske reaksjoner
Student teachers’ misconceptions and learning of chemical reactions
Kåre, Anna Marie Holand
79-96
pdf (English)
Natursti i naturfag på videregående skole: En studie av postene og elevenes erfaringer fra en natursti om radioaktivitet og stråling
A nature trail in science at an upper-secondary level: A study of the posts and students’ experiences from a nature trail about radioactivity and radiation
Elisabeth Iversen
97-112
pdf (English)
Kod som teknisk lösning: en studie om grundskoleelevers uppfattningar av ändamålsenlighet i deras spontana programspråk
Code as technical solution: A study on primary school students´ perception of fitness of purpose in their spontaneous programming language
Per Anderhag, Madeleine Björn, Birgit Fahrman, Annika Lundholm-Bergström, Maria Weiland, Tove Wållberg
113-129
pdf (English)
Utviklet av
Open Journal Systems
Språk
English
Norsk Bokmål
Informasjon
For lesere
For forfattere
For bibliotekarer