Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norge
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 13 Nr. 2 (2019)
Vol 13 Nr. 2 (2019)
Temanummer om utdanning og bærekraft: Ulike didaktiske perspektiver
Publisert:
2019-08-30
Redaksjonelt
Bærekraftdidaktikk som forskningsfelt
Ole Andreas Kvamme, Elin Sæther, Marianne Ødegaard
Art. 0, 8 sider
PDF (English)
Temaartikkel
Känslor, värden och utbildning för en hållbar framtid: Att främja en kritisk känslokompetens i klimatundervisning
Maria Ojala
Art. 1, 17 sider
PDF
Music and sustainability education – a contradiction?
Edvin Østergaard
Art. 2, 20 sider
PDF (English)
Økokritiske litteratursamtaler – en arena for økt bevissthet om økologisk samspill?
Nina Goga
Art. 3, 21 sider
PDF
Hva hemmer og fremmer arbeidet med Utdanning for Bærekraftig Utvikling i videregående skole?
Birgitte Bjønness, Astrid Tonette Sinnes
Art. 4, 20 sider
PDF
“The Sustainable Backpack”: Exploring possibilities in education for sustainable development through a nationwide professional development program
Eldri Scheie, Shelley Stromholt
Art. 5, 22 sider
PDF (English)
Students and education for sustainable development – what matters? A case study on students’ sustainability consciousness derived from participating in an ESD project
Majken Korsager, Eldri Scheie
Art. 6, 26 sider
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
F.o.m. årgang 14
Acta Didactica Norden