Gå til hovedinnholdet Gå til navigasjonsmenyen Gå til bunnteksten
Acta Didactica Norge
  • Nyeste
  • Arkiv
  • Oppslagstavle
  • Om
    • Tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Erklæring om personopplysninger
    • Kontakt
Søk
  • Logg inn
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 13 Nr 2 (2019)

Vol 13 Nr 2 (2019)

Temanummer om utdanning og bærekraft: Ulike didaktiske perspektiver
Publisert: 2019-08-30

Redaksjonelt

  • Bærekraftdidaktikk som forskningsfelt

    Ole Andreas Kvamme, Elin Sæther, Marianne Ødegaard
    Art. 0, 8 sider
    • PDF (English)

Temaartikkel

  • Känslor, värden och utbildning för en hållbar framtid: Att främja en kritisk känslokompetens i klimatundervisning

    Maria Ojala
    Art. 1, 17 sider
    • PDF
  • Music and sustainability education – a contradiction?

    Edvin Østergaard
    Art. 2, 20 sider
    • PDF (English)
  • Økokritiske litteratursamtaler – en arena for økt bevissthet om økologisk samspill?

    Nina Goga
    Art. 3, 21 sider
    • PDF
  • Hva hemmer og fremmer arbeidet med Utdanning for Bærekraftig Utvikling i videregående skole?

    Birgitte Bjønness, Astrid Tonette Sinnes
    Art. 4, 20 sider
    • PDF
  • “The Sustainable Backpack”: Exploring possibilities in education for sustainable development through a nationwide professional development program

    Eldri Scheie, Shelley Stromholt
    Art. 5, 22 sider
    • PDF (English)
  • Students and education for sustainable development – what matters? A case study on students’ sustainability consciousness derived from participating in an ESD project

    Majken Korsager, Eldri Scheie
    Art. 6, 26 sider
    • PDF

F.o.m. årgang 14

Acta Didactica Norden

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål
fritt-info@journals.uio.no Privacy policy
Contact information
fritt-info@journals.uio.no
ISSN: 1504-9922
Responsible for this website
UiO : University Library Privacy policy
Mer informasjon om dette publiseringssystemet, plattformen og arbeidsflyten fra OJS/PKP.