Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Acta Didactica Norge
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 1 (2018)
Vol. 12 No. 1 (2018)
Published:
2018-01-18
Editorial
Nye artikler våren 2018
Eva Thue Vold
PDF (Norsk Bokmål)
Articles
«Det handler om å finne sin egen form» Læreres profesjonelle handlingsrom - hvordan det blir forstått og utnyttet
Ingrid Helleve, Marit Ulvik, Kari Smith
Art. 1, 22, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Læreres kollegiale hjelpsomhet med IKT i undervisning og deres forbedringsbestrebelser
Eyvind Elstad, Knut-Andreas Christophersen
Art. 2, 20, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Which questions should be asked in classroom talk in mathematics? Presentation and discussion of a questioning model
Inger Ulleberg, Ida Heiberg Solem
Art, 3, 21, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Læreres mestringsforventninger til å undervise i teknologirike læringsomgivelser og deres opplevde utfordringer
Eyvind Elstad, Knut Andreas Christophersen
Art. 4, 19, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Hvordan samtaler lærer og elever om modelltekster? Et bidrag til modelltekstdidaktikken
Anne Håland
Art. 5, 19, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Praxisteori i kölvattnet av breddad rekrytering – scaffoldingmodell som stöd för att förstå sambandet mellan teoretiska perspektiv och praktisk verksamhet
Margaretha Häggström, Anna Udén
Art. 6, 19, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Lika eller lika möjligheter? Diskurser om skolämnet svenska som andraspråk inom det akademiska fältet i Sverige
Christina Hedman, Ulrika Magnusson
Art. 7, 20, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Hva kjennetegner forskning på lærerrollen under Kunnskapsløftet? En forskningskartlegging av studier av norske lærere, lærerstudenter og lærerutdannere
Hege Hermansen, Marte Lorentzen, Sølvi Mausethagen, Tatjana Zlatanovic
Art. 8, 36, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Arbeid med argumenterende tekst på 3. trinn. En delstudie fra prosjektet Innføring av sjangerpedagogikk i tre trondheimsskoler
Ann Sylvi Larsen, Marit O. Brujordet, Ingunn Ofte, Anne Charlotte Torvatn
Art. 9, 17, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Lærarens roller - veksling mellom ulike lærarposisjonar i didaktisk praksis
Vigdis Vangsnes, Nils Tore Gram Økland
Art. 10, 22 sider
PDF (Norsk Bokmål)
What are the core aims of English as a school subject? A study of teacher understanding in lower secondary school
Lynell Chvala
Art. 11, 23 sider
PDF
Language Teacher Cognition and Curriculum Reform in Norway: Oral Skill Development in the Spanish Classroom
Xavier Llovet Vilà
Art. 12, 25 sider
PDF
«Her var det to sauer» Om barnehagelæreres matematikkfokuserte kompetanse
Per-Einar Sæbbe
Art. 13, 22 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Language
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
Volume 14 and onwards
Acta Didactica Norden