Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Acta Didactica Norge
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 3 (2018)
Vol. 12 No. 3 (2018)
Published:
2018-09-05
Editorial
Nye artikler høsten 2018
Eva Thue Vold
Art. 0, 3 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Articles
Ungdomstrinn i utvikling: Hvilke faktorer påvirker læreres kollektive engasjement for å stimulere elevers skriftlige ferdigheter i skolefagene?
Eyvind Elstad, Eli Lejonberg, Knut Andreas Christophersen
Art. 1, 22 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Hvordan kan en forskningstilnærming bidra til å vektlegge lærerens stemme ved studie av utdanning for bærekraftig utvikling?
Anja Gabrielsen
Art. 2, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Researching practice-based teacher education: Trends, challenges and recommendations for future research
Inga Staal Jenset
Art. 3, 23 sider
PDF
”Snakke med ved? Snakke med maskin?” Voksne flyktningers narrativer om norskopplæring
Anne Golden, Guri Bordal Steien
Art. 4, 24 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Øvelser i empati og kulturell tilgang. Avgangselevers legitimering av arbeid med eldre skjønnlitteratur i videregående opplæring.
Lars August Fodstad, Astrid Mortensvik
Art. 5, 22 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Kunnskapsintegrasjon i praksis. Samvirke mellom kunnskapsområder i lektorstudenters undervisningspraksis og refleksjoner.
Jon Magne Vestøl, Anne Kristin Dahl, Tove Seiness Hunskaar
Art. 6, 21 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Veiledningssamtaler med nyutdannede lærere: Hvilke tema prioriteres?
Merete Føinum
Art. 7, 24 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Naturfag for yrkesfagelever: Er det handlingsrom i læreplanen til å utforme relevant og yrkesrettet undervisning?
Mette Nordby, Berit Reitan, Guðrún Jónsdóttir
Art. 8, 24 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Oppskriften- den skjulte læreplanen i mat og helse
Ingfrid Veka, Hege Wergedahl, Asle Holteh
Art. 9, 21 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Written Argumentation for Different Audiences. A Study of Addressivity and the Uses of Arguments in Argumentative Student Texts
Hege Myklebust, Sissel Høisæter
Art. 10, 25 sider
PDF
Å tenke sammen om leseundervising. Utvikling av en intervensjon for læreres læring
Henning Fjørtoft
Art. 11, 19 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Language
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
Volume 14 and onwards
Acta Didactica Norden