Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Nordic Studies in Science Education
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Innleveringer
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Registrer
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 19 Nr. 1 (2023): Nordina
Vol 19 Nr. 1 (2023): Nordina
Publisert:
2023-03-30
Editorial 1/2023
Are Turmo, Clas Olander, Mats Lundström
1-3
pdf (English)
Articles
Fra kompetanseutvikling til praksisutvikling
En studie av lærere i et skolebasert profesjonelt læringsfellesskap
Majken Korsager, Berit Reitan, Maria Gaare Dahl
4-19
pdf (English)
Fostering research literate science teachers: Science teacher educators’ views on research-based teacher education
Siv Gundrosen, Ellen Karoline Henriksen, Gunilla Eklund
20-34
pdf (English)
Att lära för FN:s Globala Mål – utmaningar och möjligheter med ämnesövergripande och samskapande undervisning i förskolan
Learning for the UN Sustainable Development Goals – challenges and opportunities with interdisciplinary and co-creative teaching in preschool.
Therese Asplund, Ola Uhrqvist, Ann-Sofie Kall, Amina Bijedic
35-48
pdf (English)
Når kompetanseutviklingen i profesjonelle læringsfellesskap går online
When teacher professional development in learning communities goes online
Majken Korsager, Berit Reitan, Camilla Haslekås
49-61
pdf (English)
Students’ explanations of a complex natural phenomenon using mathematical modeling as a design feature in a model-based inquiry unit
Claus Auning, Mette Auning
62-77
pdf (English)
Naturfag utenfor klasserommet fra et Nordnorsk perspektiv
Outdoor science education from a Northern perspective
Siw Turid Killengreen, Helene Lundberg, Ingrid Jensvoll, Jan Höper
78-96
pdf (English)
Materiell som vilkår for utforsking innen fagområdet natur, miljø og teknikk i barnehagen
Materials as conditions for explorative activities related to science in Early Childhood Education
Anne S. E. Hammer, Liv Torunn Grindheim
97-113
pdf (English)
Naturvetenskapernas karaktär som redskap för inkluderande undervisning i biologi
Nature of Science as a tool for inclusive science education
Anders
114-129
pdf (English)
Utviklet av
Open Journal Systems
Språk
English
Norsk Bokmål
Informasjon
For lesere
For forfattere
For bibliotekarer