Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norge
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 11 Nr. 2 (2017)
Vol 11 Nr. 2 (2017)
Publisert:
2017-06-21
Redaksjonelt
Nye artikler høsten 2017
Eva Thue Vold
2, sider
PDF
Artikler
Notions of EFL Reading in Norwegian Curricula, 1939–2013
Anja Synnøve Bakken
Art. 1, 19, sider
PDF (English)
Vilje, men manglende handlingskraft - skolelederes forståelse av tospråklige faglæreres plass i skolens læringsfellesskap
Kari Spernes, Hilde Sofie Fjeld
Art. 2, 20, sider
PDF
Young peoples’ own stories about dropping out in Norway: An indirect qualitative approach
Mette Bunting, Geir Moshuus
Art. 3, 20, sider
PDF (English)
Å velge aktiviteter selv som grunnlag for trivsel og mestring. En casestudie av kroppsøvingsundervisningen ved en videregående skole
Pål Lagestad
Art. 4, 18, sider
PDF
Kunnskap om samiske forhold som integrert del av lærerutdanningene
Torjer A. Olsen, Hilde Sollid, Åse Mette Johansen
Art. 5, 15, sider
PDF
Teori i praksis - praksis i teori. GLU-studenters refleksjoner om fag og didaktikk
Bente Velle Hellang, Gro-Renée Rambø
Art. 6, 25, sider
PDF
Grunnleggjande fagleg? Framstillinga av fagleg innhald, grunnleggjande ferdigheiter og eleven i fagplanane for norsk og musikk
Hallvard Kjelen
Art. 7, 15, sider
PDF
Teksten som problem i 8A. Affinitet og tiltrekningskraft i samtaler om «Brønnen»
Margrethe Sønneland, Atle Skaftun
Art. 8, 20, sider
PDF
Spesifikk visuell trening som pedagogisk metode med fokus på øyebevegelser som påvirker barns lesing
Lene Solli Fitzgerald, Anne Berg
Art. 9, 15, sider
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
F.o.m. årgang 14
Acta Didactica Norden