Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Acta Didactica Norge
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 2 (2017)
Vol. 11 No. 2 (2017)
Published:
2017-06-21
Editorial
Nye artikler høsten 2017
Eva Thue Vold
2, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Articles
Notions of EFL Reading in Norwegian Curricula, 1939–2013
Anja Synnøve Bakken
Art. 1, 19, sider
PDF
Vilje, men manglende handlingskraft - skolelederes forståelse av tospråklige faglæreres plass i skolens læringsfellesskap
Kari Spernes, Hilde Sofie Fjeld
Art. 2, 20, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Young peoples’ own stories about dropping out in Norway: An indirect qualitative approach
Mette Bunting, Geir Moshuus
Art. 3, 20, sider
PDF
Å velge aktiviteter selv som grunnlag for trivsel og mestring. En casestudie av kroppsøvingsundervisningen ved en videregående skole
Pål Lagestad
Art. 4, 18, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Kunnskap om samiske forhold som integrert del av lærerutdanningene
Torjer A. Olsen, Hilde Sollid, Åse Mette Johansen
Art. 5, 15, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Teori i praksis - praksis i teori. GLU-studenters refleksjoner om fag og didaktikk
Bente Velle Hellang, Gro-Renée Rambø
Art. 6, 25, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Grunnleggjande fagleg? Framstillinga av fagleg innhald, grunnleggjande ferdigheiter og eleven i fagplanane for norsk og musikk
Hallvard Kjelen
Art. 7, 15, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Teksten som problem i 8A. Affinitet og tiltrekningskraft i samtaler om «Brønnen»
Margrethe Sønneland, Atle Skaftun
Art. 8, 20, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Spesifikk visuell trening som pedagogisk metode med fokus på øyebevegelser som påvirker barns lesing
Lene Solli Fitzgerald, Anne Berg
Art. 9, 15, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Language
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
Volume 14 and onwards
Acta Didactica Norden