Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Acta Didactica Norge
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 No. 1 (2013)
Vol. 7 No. 1 (2013)
Published:
2013-06-03
Editorial
Nye artikler i 2013
Glenn Ole Hellekjær
(Art. 15, 3 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Articles
«Ikke stå som en slapp potet» - elevsynspunkter på opplæring i muntlige ferdigheter
Sigrun Svenkerud
(Art. 2, 16 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Lesing av delvis motstridende tekster i syvende klasse
Wenke Mork Rogne, Helge I. Strømsø
(Art. 3, 17 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Forestillinger om spanskfaget: et kritisk blikk på lærebøker i spansk
Liv Eide
(Art. 4, 17 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Is TIMSS Advanced an appropriate instrument for evaluating mathematical performance at the advanced level of Norwegian upper secondary school? An analysis of curriculum documents and assessment items
Ida Friestad Pedersen
(Art. 5, 24 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Mathematical competencies and the role of mathematics in physics education: A trend analysis of TIMSS Advanced 1995 and 2008
Trude Nilsen, Carl Angell, Liv Sissel Grønmo
(Art. 6, 21 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Utvikling av læreres undervisningspraksis i matematikk som en utforskende og reflekterende virksomhet. En teoretisk og empirisk grunnet drøfting
Leif Kværnes
(Art. 7, 19 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Wiki for response learning and development of writing - authentic authorship, commentary and history logs in primary level projects
Sylvana Sofkova Hashemi
(Art. 8, 21 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Bruk av digitale verktøy i elevers læringsarbeid – med fokus på sammenhengen mellom læring og vurdering for læring
Petter Kongsgården, Rune Johan Krumsvik
(Art. 9, 19 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Att orientera sig i text och bild. Skillnader mellan förmodad och faktisk läsning för läsare med dyslexi.
Eva Wennås Brante
(Art. 12, 20 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Rammefaktorenes betydning for opplæringen i de praktisk-estetiske fagene - en casestudie
Asle Holthe, Oddrun Hallås, Eldbjørg Tveitevåg Styve, Njål Vindenes
(Art 13, 19 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Talaktsteoretiska perspektiv på skolans litteratursamtal: En studie i lärares lingvistiska strategier
Anita Varga
(Art. 14, 19 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Argumentasjon og interaksjon i muntlig eksamen
Alf Rolin
(Art. 16, 16 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Nyheter & omtale
Pihlstrøm, Rikke: Teaching English in Norway: Ideas, Schemes and Resources
Ion Drew
(Art. 10, 3 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Henrik Berggren Jessen & Claus Madsen: Ildfast i krydsild – standhaftig skoleledelse i brændpunktet
Jeffrey Hall
(Art. 1, 3 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Halvdan Eikeland: Historie og demokratisk dannelse
Lisbeth Bergum Johanson
(Art. 11, 4 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Language
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
Volume 14 and onwards
Acta Didactica Norden