Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Acta Didactica Norge
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 3 (2016)
Vol. 10 No. 3 (2016)
Published:
2016-10-05
Articles
Tematikken i veiledningssamtaler: forgrunn og bakgrunn
Sissel Østrem
Art. 1, 16, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Stillelesing i norskfaget – pustepause for læreren eller veiledningsøkt i lesing?
Ingvill Krogstad Svanes
Art. 2, 20, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Musikkfaget i norsk grunnskole: Læreres kompetanse og valg av undervisningsinnhold i musikk
Jon Helge Sætre, Thor Bjørn Neby, Tone Ophus
Art. 3, 18, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Danningsperspektiver i grunnskolens eksamensoppgaver i norsk
Audhild Norendal
Art. 4, 25, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Matematikklæreres oppfatninger om ingrediensene i god matematikkundervisning
Janne Fauskanger
Art. 5, 18, sider
PDF (Norsk Bokmål)
På jakt etter fagdidaktikk i nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanningens matematikkfag
Reidar Mosvold, Brit Hanssen, Janne Fauskanger
Art. 6, 17, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Teachers‘ Leadership in the Didactic Room: A Systematic Literature Review of International Research
Gunnar Augustsson, Lena Boström
Art. 7, 19, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Elevers produktion af multimodale tekster. Hvad ved vi og hvad mangler vi?
Vibeke Christensen
Art. 8, 19, sider
PDF (Norsk Bokmål)
«[…] en enkel og saklig innføring i norsk språkhistorie» Språkhistorie som norskdidaktisk emne – et faghistorisk utsyn
Stian Hårstad
Art. 9, 17, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Læring om normering. Erfaringer fra et språkhistorie-didaktisk eksperiment i lærerutdanninga
Stian Hårstad
Art. 10, 16, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Rektors roll som pedagogisk ledare i IKT-baserat skolutvecklingsprojekt
Ann-Louise Petersen
Art. 11, 19, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Lærerstudenten som frafallen leser - Om litteraturens fremtid i norsk skole
Håvard Skaar, Lisbeth Elvebakk, Jannike Hegdal Nilssen
Art. 12, 24, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Veiledningssamtaler i høyere utdanning: Utprøving av en modell til bruk i forskning på tilbakemeldinger
Kristine Høeg Karlsen
Art. 13, 23, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Tenk hvis – Om fiksjonserfaringer som utgangspunkt for refleksjon i lærerutdanningen
Fride Lindstøl
Art. 14, 21, sider
PDF (Norsk Bokmål)
Language
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
Volume 14 and onwards
Acta Didactica Norden