Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norge
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 10 Nr. 3 (2016)
Vol 10 Nr. 3 (2016)
Publisert:
2016-10-05
Artikler
Tematikken i veiledningssamtaler: forgrunn og bakgrunn
Sissel Østrem
Art. 1, 16, sider
PDF
Stillelesing i norskfaget – pustepause for læreren eller veiledningsøkt i lesing?
Ingvill Krogstad Svanes
Art. 2, 20, sider
PDF
Musikkfaget i norsk grunnskole: Læreres kompetanse og valg av undervisningsinnhold i musikk
Jon Helge Sætre, Thor Bjørn Neby, Tone Ophus
Art. 3, 18, sider
PDF
Danningsperspektiver i grunnskolens eksamensoppgaver i norsk
Audhild Norendal
Art. 4, 25, sider
PDF
Matematikklæreres oppfatninger om ingrediensene i god matematikkundervisning
Janne Fauskanger
Art. 5, 18, sider
PDF
På jakt etter fagdidaktikk i nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanningens matematikkfag
Reidar Mosvold, Brit Hanssen, Janne Fauskanger
Art. 6, 17, sider
PDF
Teachers‘ Leadership in the Didactic Room: A Systematic Literature Review of International Research
Gunnar Augustsson, Lena Boström
Art. 7, 19, sider
PDF
Elevers produktion af multimodale tekster. Hvad ved vi og hvad mangler vi?
Vibeke Christensen
Art. 8, 19, sider
PDF
«[…] en enkel og saklig innføring i norsk språkhistorie» Språkhistorie som norskdidaktisk emne – et faghistorisk utsyn
Stian Hårstad
Art. 9, 17, sider
PDF
Læring om normering. Erfaringer fra et språkhistorie-didaktisk eksperiment i lærerutdanninga
Stian Hårstad
Art. 10, 16, sider
PDF
Rektors roll som pedagogisk ledare i IKT-baserat skolutvecklingsprojekt
Ann-Louise Petersen
Art. 11, 19, sider
PDF
Lærerstudenten som frafallen leser - Om litteraturens fremtid i norsk skole
Håvard Skaar, Lisbeth Elvebakk, Jannike Hegdal Nilssen
Art. 12, 24, sider
PDF
Veiledningssamtaler i høyere utdanning: Utprøving av en modell til bruk i forskning på tilbakemeldinger
Kristine Høeg Karlsen
Art. 13, 23, sider
PDF
Tenk hvis – Om fiksjonserfaringer som utgangspunkt for refleksjon i lærerutdanningen
Fride Lindstøl
Art. 14, 21, sider
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
F.o.m. årgang 14
Acta Didactica Norden