Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norge
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 3 Nr. 1 (2009)
Vol 3 Nr. 1 (2009)
Publisert:
2009-03-14
Redaksjonelt
Fagdidaktisk bredde
Rita E. Hvistendahl
(Art. 7, 2 sider)
PDF
Om flere nye artikler, redaktørskifte og ADNOs videre drift
Rita E. Hvistendahl
(Art. 12, 3 sider)
PDF
Artikler
”Hvis du redder et menneske, så har du reddet hele verden”. Den gode moralen og den dialogiske samtalen i et norsk klasserom
Sylvi Penne
(Art. 1, 17 sider)
PDF
Teknologi og forskningslære i videregående skole: Hvem er lærerne og hvordan former de faget?
Berit Bungum
(Art. 2, 14 sider)
PDF
Lærer- og elevmangfold i det livstolkingsplurale norske klasserommet – utfordringer og muligheter for lærerutdanningen
Sidsel Lied
(Art. 3, 23 sider)
PDF
Kompetansebegrepet i PISA - teori og praksis
Anne Kristine Byhring, Erik Knain
(Art. 6, 21 sider)
PDF
Veiledning i praksis. Om praksisopplæring i norsk allmennlærerutdannelse
Kaare Skagen
(Art. 8, 15 sider)
PDF
Forholdet mellom stat og kommune i styring av norsk utdanningspolitikk 1970 - 2008
Øystein Engeland, Gjert Langfeldt
(Art. 9, 16 sider)
PDF
«Det finnes det vel ikke noe forskning på?» Et eksempel på studentinvolvering i forskning
Lars Anders Kulbrandstad
(Art. 10, 21 sider)
PDF
Læreboka – ein garantist for læreplannær undervisning? Norskbøkene i møte med eit nytt hovudområde
Magne Rogne
(Art. 11, 21 sider)
PDF
Tilpasset opplæring: politisk dragkamp om pedagogisk praksis
Eirik S. Jenssen, Sølvi Lillejord
(Art. 13, 15 sider)
PDF
Nyheter & omtale
Jørgen Frost (red.): Språk- og lese-veiledning – i teori og praksis
Wenche Vagle
(Art. 4, 4 sider)
PDF
Elisabeth Selj og Else Ryen (red.): Med språklige minoriteter i klassen. Språklige og faglige utfordringer.
Kirsten Palm
(Art. 5, 2 sider)
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
F.o.m. årgang 14
Acta Didactica Norden