Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Acta Didactica Norge
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 3 No. 1 (2009)
Vol. 3 No. 1 (2009)
Published:
2009-03-14
Editorial
Fagdidaktisk bredde
Rita E. Hvistendahl
(Art. 7, 2 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Om flere nye artikler, redaktørskifte og ADNOs videre drift
Rita E. Hvistendahl
(Art. 12, 3 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Articles
”Hvis du redder et menneske, så har du reddet hele verden”. Den gode moralen og den dialogiske samtalen i et norsk klasserom
Sylvi Penne
(Art. 1, 17 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Teknologi og forskningslære i videregående skole: Hvem er lærerne og hvordan former de faget?
Berit Bungum
(Art. 2, 14 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Lærer- og elevmangfold i det livstolkingsplurale norske klasserommet – utfordringer og muligheter for lærerutdanningen
Sidsel Lied
(Art. 3, 23 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Kompetansebegrepet i PISA - teori og praksis
Anne Kristine Byhring, Erik Knain
(Art. 6, 21 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Veiledning i praksis. Om praksisopplæring i norsk allmennlærerutdannelse
Kaare Skagen
(Art. 8, 15 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Forholdet mellom stat og kommune i styring av norsk utdanningspolitikk 1970 - 2008
Øystein Engeland, Gjert Langfeldt
(Art. 9, 16 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
«Det finnes det vel ikke noe forskning på?» Et eksempel på studentinvolvering i forskning
Lars Anders Kulbrandstad
(Art. 10, 21 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Læreboka – ein garantist for læreplannær undervisning? Norskbøkene i møte med eit nytt hovudområde
Magne Rogne
(Art. 11, 21 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Tilpasset opplæring: politisk dragkamp om pedagogisk praksis
Eirik S. Jenssen, Sølvi Lillejord
(Art. 13, 15 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Nyheter & omtale
Jørgen Frost (red.): Språk- og lese-veiledning – i teori og praksis
Wenche Vagle
(Art. 4, 4 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Elisabeth Selj og Else Ryen (red.): Med språklige minoriteter i klassen. Språklige og faglige utfordringer.
Kirsten Palm
(Art. 5, 2 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Language
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
Volume 14 and onwards
Acta Didactica Norden