Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norge
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 13 Nr. 1 (2019)
Vol 13 Nr. 1 (2019)
Publisert:
2019-01-14
Redaksjonelt
Nye artikler vår 2019
Eva Thue Vold
2 sider
PDF
Artikler
Teacher planning in a learning outcome perspective: A multiple case study of mathematics and L1 Danish teachers
Jesper Bremholm, Charlotte Krog Skott
Art. 1, 22 sider
PDF (English)
Mentoroppfølging i lektorutdanningen: Hvordan oppfølging ved en mentor kan bidra til en god studiestart for lektorstudenter
Ida Katrine Riksaasen Hatlevik, Eli Lejonberg
Art. 2, 27 sider
PDF
Oppfatningar og praktisering av fair play i kroppsøving
Åge Lauritzen, Reidun Nerhus Fretland, Joar Fossøy, Petter Erik Leirhaug
Art. 3, 16 sider
PDF
I hvilken grad påvirker omvendt undervisning elevenes matematikkunnskap og oppfatninger om matematikk?
Per Øystein Haavold
Art. 4, 19 sider
PDF
Inspired by image: A multimodal analysis of 10th grade English school-leaving written examinations set in Norway (2014-2018)
Ingrid Karoline Jakobsen
Art. 5, 27 sider
PDF (English)
Läslyftet i praktiken. Analys av ett textmaterial och ett lärarlags samtal
Maritha Johansson, Petra Magnusson
Art. 6, 23 sider
PDF
Nyere forskningsresultater på andrespråksskriving i Norge og Sverige med særlig vekt på andrespråkselevers skriving i skolefagene
Anne Golden, Ulrika Magnusson
Art. 7, 23 sider
PDF
Oppfatninger av natur i planverkene for kroppsøving og mat og helse i femårige grunnskolelærerutdanninger
Bjørg Oddrun Hallås, Eli Kristin Aadland, Tom Lund
Art. 8, 22 sider
PDF
Funksjonell grammatikk som metaspråk i skulen – ei moglegheit for djupnelæring i arbeid med språk og tekst
Tor Arne Haugen
Art. 9, 22 sider
PDF
Ungdomsskolelæreres oppfatninger av tegning sett i lys av den grunnleggende ferdigheten "å skrive" i kunst og håndverk
Bente Helen Skjelbred, Jorunn Spord Borgen
Art. 10, 21 sider
PDF
To ulike utdanninger for skolens mellomtrinn. Er det samsvar mellom planverk og praksislæreres erfaringer med studentenes kompetanser på 1-7 og 5-10 utdanningene?
Solveig Karlsen, Magne Olufsen
Art. 11, 27 sider
PDF
Praksisveiledning og lærerstudenters profesjonelle utvikling. Om utviklende kunnskapsprosesser i lærerutdanningens praksisveiledning
Edel Karin Kvam
Art. 12, 19 sider
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
F.o.m. årgang 14
Acta Didactica Norden