Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Acta Didactica Norge
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 1 (2012)
Vol. 6 No. 1 (2012)
Published:
2012-03-09
Editorial
Nye artikler våren 2012
Glenn Ole Hellekjær
(Art. 12, 2 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Nye artikler høsten 2012
Glenn Ole Hellekjær
(Art. 23, 3 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Articles
Sing English: Om sangens potensial i engelskopplæringen
Ragnhild Elisabeth Lund
(Art. 1, 15 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Texter, läsförståelse och läsundervisning i Norge och Sverige - en översikt [VISIONS 2011: Teaching]
Monica Reichenberg
(Art. 3, 24 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Mundtlig fortolkning - kreativ praksis i litteratur- og sprogundervisning
Tina Høegh
(Art. 4, 21 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Fremmedspråk i norsk arbeidsliv: gapet mellom behov og etterspørsel
Eva Thue Vold, Gerard Doetjes
(Art. 5, 19 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Learning to teach at the boundaries between university courses and internships [VISIONS 2011: Teacher Education]
Cecilie Flo Jahreie
(Art. 6, 18 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Norwegian and Mathematics in a Literacy perspective: Contrast, Confrontation and Metacognition
Bodil Kleve, Sylvi Penne
(Art. 7, 18 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Fagkunnskap og pedagogisk tilnærming i samspill – En klasseromsstudie av undervisning i faget Religion, livssyn og etikk
Dag Husebø
(Art. 8, 17 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Visions for Teacher Education – Experiences from Finland [VISIONS 2011: Teacher Education]
Sven-Erik Hansén, Liselott Forsman, Jessica Aspfors, Marina Bendtsen
(Art. 9, 17 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Matematik behöver också en berättelse - ett pedagogiskt ledarskap med fokus på elevens motivation [VISIONS 2011: Teaching]
Ann-Louise Petersen
(Art. 10, 17 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Multiple perspectives on students’ scientific communication & reasoning in chemistry education [VISIONS 2011: Teaching]
Maik Walpuski, Oliver Tepner, Elke Sumfleth, Sabrina Dollny, Julia Hostenbach, Tobias Pollender
(Art. 11, 26 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Literacy i naturfag og fysikk. Hva kreves av grunnleggende ferdigheter? [VISIONS 2011: Teaching]
Bente Aamotsbakken, Norunn Askeland
(Art. 13, 18 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Tradisjonalisme og faktaorientering blant historielærere? Utvelgelsesprosesser for læreverk i historie i videregående skole: en pilotundersøkelse
Nils Martinius Justvik
(Art. 14, 19 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Et ekskluderende «vi»? Verdier, kulturer og kulturarv i læreplanens generelle del og i formålsparagrafen: nasjonalt fellesskap, multikulturalitet og kulturell kompleksitet
Halldis Breidlid
(Art. 15, 18 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
School leadership and multilingualism
Fred Carlo Andersen
(Art. 16, 18 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Working with Mathematics and Science Teachers on IBL Approaches: Teacher Concerns [VISIONS 2011: Teacher Education]
Svein Arne Sikko, Ragnhild Lyngved, Birgit Pepin
(Art. 17, 18 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Three Key Features in the Design and Practice of Teacher Education
Karen Moore Hammerness
(Art. 18, 22 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
A Comparative Study of Three Key Features in the Design and Practice of Teacher Education in the United States and Norway: Part II. Findings from a Study in Norway [VISIONS 2011: Teacher Education]
Karen Moore Hammerness
(Art. 19, 14 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Pragmatic competence in English at the VG1 level: To what extent are Norwegian EFL students able to adapt to contextual demands when making requests in English?
Silje Brubæk
(Art. 20, 19 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
From 'essay' to 'personal text': The role of genre in Norwegian EFL exam papers 1996-2011
Sigrid Ørevik
(Art. 21, 21 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Nyheter & omtale
Bokanmeldelse av "Gjennomføring av utdanningsreformer i kunnskapssamfunnet"
Cecilie Rønning Haugen
(Art. 2, 3 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Book review: "Making Content Comprehensible for English Learners, The SIOP Model"
Philip David Grey
(Art. 22, 4 sider)
PDF (Norsk Bokmål)
Language
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
Volume 14 and onwards
Acta Didactica Norden