Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Acta Didactica Norge
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 No. 1 (2014)
Vol. 8 No. 1 (2014)
Published:
2014-04-04
Articles
Writing in EFL teachers’ education
Ragnhild Elisabeth Lund
Art. 1, 18 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Wikipedias inntog på kildelista – holdninger blant lærere og elever til Wikipedia i en skolekontekst
Marte Blikstad-Balas, Tora Høgenes
Art. 2, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Elevers refleksjoner over naturvitenskapens egenart
Anne Bergliot Øyehaug, Anne Holt
Art. 3, 18 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Situasjonsbestemt ledelse av studentgrupper i friluftsliv
Odd Lennart Vikene
Art. 4, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Skjønnlitteratur i klasserommet:Skandinavisk forskning og didaktiske implikasjoner
Kari Anne Rødnes
Art. 5, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Lærebokas dominerende posisjon i historieundervisningen - bare for elevenes skyld?
Nils Martinius Justvik
Art. 6, 20 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Vurdering av andrespråksinnlærere - en utfordring i skolen
Kirsten Palm, Else Ryen
Art. 7, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Lärarnas erfarenheter av deltagande i en datorbaserad interventionsstudie som syftar till att öka elevernas läsförmåga
Linda Fälth, Stefan Gustafson, Idor Svensson, Tomas Tjus
Art. 8, 15 sider
PDF (Norsk Bokmål)
På tal om historieundervisning: Perspektiv på undervisning i historia på mellanstadiet
Martin Stolare
Art. 9, 19 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Difficult contrasts: an analysis of phonemic distinctions in the English of young Norwegian learners seen against the backdrop of incidental foreign language learning
Kåre Nitter Rugesæter
Art. 10, 20 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Elever i årskurs 3 läser och samtalar om texter: En interventionsstudie
Monica Reichenberg
Art. 11, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Religion in Textbooks and among Young Buddhists, Hindus and Muslims: A Comparative Study
Jon Magne Vestøl, Kristin Gundersen, Hanne Hellem Kristiansen, Astrid Gravdal Samdal
Art. 12, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Language
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
Volume 14 and onwards
Acta Didactica Norden