Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Acta Didactica Norge
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 No. 2 (2014)
Vol. 8 No. 2 (2014)
Special issue on English and Foreign languages. Development trends until 2030.
Published:
2014-10-22
Editorial
Leder/forord
Elin Nesje Vestli
Art. 1, 3 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Articles
Hvordan kan teknologi skape nye undervisnings- og læringsmåter i fremmedspråksundervisningen fram mot 2030?
Eli-Marie Danbolt Drange
Art. 2, 14 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Wiki, tekster og arbeidsmåter i morgendagens engelskfag: et eksempel fra lærerutdanninga
Hilde Brox, Ingrid Jakobsen
Art. 3, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Korpusbasert undervisning i fremmedspråkene: La elevens nysgjerrighet sette dagsorden
Margrete Dyvik Cardona, Anders Alvsåker Didriksen, Anje Müller Gjesdal
Art. 4, 26 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Korpuslingvisten i klasserommet: lingvistiske profiler i fremtidens språkundervisning
Tore Nesset, Laura A. Janda
Art. 5, 16 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Forbereder grunnskolelærerutdanningen engelsklærere for undervisning i engelsk som tredjespråk i Norge?
Dragana Surkalovic
Art. 6, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Metakognisjon om språk og språklæring i et flerspråklighetsperspektiv
Åsta Haukås
Art. 7, 16 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Instrumentelt turistspråk eller interkulturell dannelse? Om fremmedspråkfagets formål i dag og frem mot 2030
Eva Thue Vold
Art. 8, 18 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Fortid eller framtid? (Lingvistisk) kompetansebygging i fremmedspråksfagene
Hans Petter Helland
Art. 9, 14 sider
PDF (Norsk Bokmål)
The future of literary texts in the L3 classroom
Inger Olsbu
Art. 10, 18 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Fremmedspråk på barnetrinnet - quo vadis?
Camilla Bjørke, Berit Grønn
Art. 11, 19 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Tidlig fremmedspråkundervisning på barneskolen – et nødvendig grunnlag for en god nok språkkompetanse i framtiden
Beate Lindemann
Art. 12, 18 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Språkfagenes fremtid i et organisasjonsteoretisk perspektiv. Er det liv laga for fremmedspråk?
Annelise Brox Larsen
Art. 13, 14 sider
PDF (Norsk Bokmål)
What is English?
Ulrikke Rindal
Art. 14, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Skolefaget engelsk. Fra britisk engelsk til mange slags "engelsker" - og veien videre
Aud Marit Simensen
Art. 15, 18 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Fremmedsprog på universitet - for profit only? En analyse af aktører og anbefalinger i dansk uddannelsespolitik
Lisbeth Verstraete-Hansen, Mette Skovgaard Andersen
Art. 19, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Comparing varieties of in-service English Language Training for primary school teachers in Norway
James Coburn
Art. 16, 18 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Teacher cognition and the teaching of EFL reading in Norwegian upper primary classrooms
Trine Mathiesen Gilje
Art. 18. 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
English academic writing proficiency in higher education: Facilitating the transition from metalinguistic awareness to metalinguistic competence
Ingunn Ofte
Art. 17, 15 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Language
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
Volume 14 and onwards
Acta Didactica Norden