Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Acta Didactica Norge
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 1 (2016)
Vol. 10 No. 1 (2016)
Published:
2016-01-28
Articles
En plass for meg? Faglig identitetsbygging i en litterær gruppesamtale
Aslaug Fodstad Gourvennec
Art. 1, 19 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Lærerstudenters kommentatorkompetanse om flerkultur og undervisning av flerspråklige elever drøftet i lys av kritisk multikulturalisme
Wenche Elisabeth Thomassen
Art. 2, 18 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Skriveramme som støtte i arbeidet med fagskriving? Studie av 8. klasse elevers tekstskaping i samfunnsfag
Anne Kristine Øgreid
Art. 3, 19 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Engelsk som tredjespråk: Har lærere kompetanse til å støtte flerspråklighet?
Anne Dahl, Anna Krulatz
Art. 4, 18 sider
PDF (Norsk Bokmål)
When teachers talk about films: An investigation into some aspects of English teachers’ discursive practices
Anja Synnøve Bakken
Art. 5, 21 sider
PDF
En språkfundert kompetansemodell for planlegging av undervisning
Erik Knain
Art. 6, 21 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Født sånn, eller blitt sånn? Matematikklæreres oppfatninger om evnen til å undervise
Janne Fauskanger, Reidar Mosvold, Morten Søyland Kristensen
Art. 7, 15 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Vad behöver eleverna undervisning i för att utveckla sitt skrivande? Förväntningsnormer och didaktiska beslut i svensklärares bedömningssamtal
Per Blomqvist, Viveca Lindberg, Gustaf B Skar
Art. 9, 22 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Nyheter & omtale
Bokanmeldelse av "Spadestikk i samfunnsfagdidaktikken"
Elin Sæther
Art. 8, 5 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Language
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
Volume 14 and onwards
Acta Didactica Norden