Vol 74 Nr. 3 (2023): Perspektiver
![Se Vol 74 Nr. 3 (2023): Perspektiver](https://journals.uio.no/public/journals/24/cover_issue_883_nb_NO.jpg)
Dette åpne nummeret av Prismet inneholder tre forskningsartikler, en refleksjonsartikkel og to bokomtaler. Den første artikkelen dreier seg om kjerneelementet "Å ta andres perspektiv" i KRLE-undervisningen og hvilke implikasjoner dette har for elever og lærere. Den andre artikkelen tar for seg religionskritikk i klasserommet, og introduserer to nye begreper som kan være nyttige verktøy for KRLE-læreren i diskusjoner om religionskritikk. Den tredje forskningsartikkelen handler om hvordan KRLE-lærere forholdt seg til den første nedstengningen under Covid-19-pandemien. Refleksjonsartikkelen dreier seg om barnets stilling i teologien, og undersøker dette blant annet gjennom tekster fra kristen spiritualitet. Til slutt byr vi på to bokomtaler av bøker som begge skriver seg inn i den pågående diskusjonen om hva religionspedagogikk/religionsdidaktikk er eller bør være.