Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Innleveringer
Redaksjon
Erklæring om personvern
Kontakt
Søk
Søk
Registrer
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Årg 10 Nr 2 (2018): Evalueringens sakprosa. Seks studier av evaluerende tekster i barnehage og skole (Temanummer)
Publisert:
2018-11-12
Redaksjonelt
Prøver, måling og og evaluering – pedagogiske utviklingsverktøy eller måleredskaper? Et kritisk perspektiv på vurderende og dokumenterende sakprosa i skole og barnehage
Catharina Nyström Höög, Gunhild Kvåle
PDF
HTML
Artikler
Ukeprøva – en sentral, men uutforska teksttype i skolen
Tom Flaten, Magnhild Vollan
PDF
HTML
Mellom kunnskapsdiskurs og sosial diskurs: Ukeplaner som sjanger og vurderingspraksis
Gro-Renée Rambø, Elise Seip Tønnessen
PDF
HTML
Planken som forsvann. Ein analyse av avgangsprøva i norsk gjennom 50 år
Anne Løvland
PDF
HTML
Pædagogisk brug af test
Jeppe Bundsgaard
PDF
HTML
Kartlegging, kos og kontroll. En kritisk analyse av TRAS-skjemaet som multimodal tekst
Gunhild Kvåle
PDF
HTML
Vurdering for læring – en trojansk hest i skolen?
Nils Rune Birkeland
PDF
HTML
Språk
English
Norsk Bokmål