Gå til hovedinnholdet Gå til navigasjonsmenyen Gå til bunnteksten
Sakprosa
  • Nyeste
  • Arkiv
  • Oppslagstavle
  • Om
    • Tidsskriftet
    • Innleveringer
    • Redaksjon
    • Erklæring om personvern
    • Kontakt
Søk
  • Registrer
  • Logg inn
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Årg 10 Nr 2 (2018): Evalueringens sakprosa. Seks studier av evaluerende tekster i barnehage og skole (Temanummer)

Publisert: 2018-11-12

Redaksjonelt

  • Prøver, måling og og evaluering – pedagogiske utviklingsverktøy eller måleredskaper? Et kritisk perspektiv på vurderende og dokumenterende sakprosa i skole og barnehage
    Catharina Nyström Höög, Gunhild Kvåle
    • PDF
    • HTML

Artikler

  • Ukeprøva – en sentral, men uutforska teksttype i skolen
    Tom Flaten, Magnhild Vollan
    • PDF
    • HTML
  • Mellom kunnskapsdiskurs og sosial diskurs: Ukeplaner som sjanger og vurderingspraksis
    Gro-Renée Rambø, Elise Seip Tønnessen
    • PDF
    • HTML
  • Planken som forsvann. Ein analyse av avgangsprøva i norsk gjennom 50 år
    Anne Løvland
    • PDF
    • HTML
  • Pædagogisk brug af test
    Jeppe Bundsgaard
    • PDF
    • HTML
  • Kartlegging, kos og kontroll. En kritisk analyse av TRAS-skjemaet som multimodal tekst
    Gunhild Kvåle
    • PDF
    • HTML
  • Vurdering for læring – en trojansk hest i skolen?
    Nils Rune Birkeland
    • PDF
    • HTML
Språk
  • English
  • Norsk Bokmål
fritt-info@journals.uio.no Privacy policy
Contact information
fritt-info@journals.uio.no
ISSN: 1891-5108
Responsible for this website
UiO : University Library Privacy policy
Om dette publiseringssystemet