Å høre sammen
– erfaringer i pandemien ved et lavterskeltilbud på telefon og internett
DOI:
https://doi.org/10.5617/suicidologi.10013Abstract
Allerede dagen etter nedstengingen av samfunnet etablerte Kirkens SOS en ny digital løsning med mulighet for å besvare henvendelser til krisetjenesten ved hjemmekontor opprettet etter gitte kvalitetskriterier. Krisetjenesten har derfor vært tilgjengelig for innringere og innskrivere gjennom hele pandemien, også da veldig mange andre tjenester ble stengt. Den første tiden var tjenesten tilgjengelig med begrenset omfang, som ble gradvis utvidet da de nødvendige løsningene ble utviklet og vaktrom ble gjenåpnet. For å ivareta hensyn til anonymitet og samtykke fra innringere og innskrivere har vi valgt å benytte tilbakemeldinger
fra frivillige i Kirkens SOS som sitat i teksten.
Additional Files
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright in accordance with the Norwegian Copyright Act (link in Norwegian), and grant Suicidologi right of first publication with the work.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Readers of Suicidologi may only use the journal's content in accordance with the Norwegian Copyright Act.