Å høre sammen

– erfaringer i pandemien ved et lavterskeltilbud på telefon og internett

Authors

  • Hilde Lillestøl
  • Lene Bergset
  • Inger Hymer

DOI:

https://doi.org/10.5617/suicidologi.10013

Abstract

Allerede dagen etter nedstengingen av samfunnet etablerte Kirkens SOS en ny digital løsning med mulighet for å besvare henvendelser til krisetjenesten ved hjemmekontor opprettet etter gitte kvalitetskriterier. Krisetjenesten har derfor vært tilgjengelig for innringere og innskrivere gjennom hele pandemien, også da veldig mange andre tjenester ble stengt. Den første tiden var tjenesten tilgjengelig med begrenset omfang, som ble gradvis utvidet da de nødvendige løsningene ble utviklet og vaktrom ble gjenåpnet. For å ivareta hensyn til anonymitet og samtykke fra innringere og innskrivere har vi valgt å benytte tilbakemeldinger
fra frivillige i Kirkens SOS som sitat i teksten.

Additional Files

Published

2022-12-19