Å høre sammen
– erfaringer i pandemien ved et lavterskeltilbud på telefon og internett
DOI:
https://doi.org/10.5617/suicidologi.10013Sammendrag
Allerede dagen etter nedstengingen av samfunnet etablerte Kirkens SOS en ny digital løsning med mulighet for å besvare henvendelser til krisetjenesten ved hjemmekontor opprettet etter gitte kvalitetskriterier. Krisetjenesten har derfor vært tilgjengelig for innringere og innskrivere gjennom hele pandemien, også da veldig mange andre tjenester ble stengt. Den første tiden var tjenesten tilgjengelig med begrenset omfang, som ble gradvis utvidet da de nødvendige løsningene ble utviklet og vaktrom ble gjenåpnet. For å ivareta hensyn til anonymitet og samtykke fra innringere og innskrivere har vi valgt å benytte tilbakemeldinger
fra frivillige i Kirkens SOS som sitat i teksten.
Ytterligere filer
Publisert
Utgave
Seksjon
Lisens
Dette tidsskriftet gir umiddelbar og fri tilgang (Open Access) til tidsskriftets innhold, ut fra det prinsipp at det å gjøre forskning fritt tilgjengelig for allmennheten gir økt global utveksling av kunnskap.
Forfattere som publiserer i dette tidsskriftet aksepterer følgende vilkår:
1. Forfatter beholder opphavsrett til sine verk i henhold til Åndsverkloven, og gir Suicidologi rett til første publisering av et verk.
2. Forfatter kan inngå separate tilleggsavtaler om ikke-eksklusiv distribusjon av den publiserte utgaven av sine artikler (f.eks. levere den inn til et institusjonelt publiseringsarkiv) så lenge Suicidologi blir kreditert som første utgiver.
3. Leseres bruk av tidsskriftet må skje i tråd med Åndsverkloven.