Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Acta Didactica Norge
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 No. 1 (2015)
Vol. 9 No. 1 (2015)
Published:
2015-03-10
Editorial
Nye artikler våren 2015
Glenn Ole Hellekjær
Art. 12, 3 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Articles
Verdsetting av brukermedvirkning ved utforming av skoleanlegg
Else Margrethe Lefdal
Art. 1, 18 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Når teknologi møter fagtradisjoner i norsk og mediefag på videregående skole
Toril Aagaard
Art. 2, 20 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Lesson Study og lærerstudenters fokus på elevers læring i veiledningssamtaler
Raymond Bjuland, Nina Helgevold, Elaine Munthe
Art. 3, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Summativ vurdering i formativ drakt – elevperspektiv på tilbakemelding fra heldagsprøver i norsk
Agnete Bueie
Art. 4, 21 sider
PDF (Norsk Bokmål)
The Norwegian curriculum in history and historical thinking: a case study of three lower secondary schools
Lisbeth Bergum Johanson
Art. 5, 24 sider
PDF (Norsk Bokmål)
”Jeg har forstået den sådan, at den ikke skal forstås”
Martin Blok Johansen
Art. 6, 20 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Kartlegging av læreres kunnskap er ikke enkelt
Reidar Mosvold, Janne Fauskanger
Art. 7, 16 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Fellesskap i oppløysing? Differensieringspraksis på 6.trinn
Inger Auestad
Art. 8, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Litteraturarbete i ett svenska som andraspråksklassrum
Catarina Economou
Art. 9, 20 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Educational expeditions - et norsk perspektiv
Andre Horgen
Art. 10, 18 sider
PDF (Norsk Bokmål)
English writing instruction in Norwegian upper secondary schools
May Olaug Horverak
Art. 11, 20 sider
PDF
Litterær kompetanse - portrett av tre lesarar
Hallvard Kjelen
Art. 12, 19 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Profesjonelle læringsfellesskap for lærere i videreutdanning-utvikling i kunnskapskulturen
Marianne Maugesten, Ingebjørg Mellegård
Art. 13, 20 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Nyutdannede allmennlærere og deres opplevelse av faglig kompetanse i leseopplæring generelt og av elever med lesevansker spesielt
Gerd Grimsæth, Helge Holgersen
Art. 14, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Lærerarbejdet mellem konceptstyring og professionsetos - om liv og modstandsformer i skolestrukturerne
Bent Olsen
Art. 15, 17 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Forskere i norske avisers dekning av skole
Emilia Andersson-Bakken, Jonas Bakken
Art. 16, 19 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Fra avskrift til populærvitenskapelig artikkel - mottakerbevissthet som didaktisk grep
Tuva Bjørkvold
Art. 17, 23 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Læringsressurser og lærerrollen – et partnerskap i endring?
Ingvill Rasmussen, Andreas Lund
Art. 18, 20 sider
PDF (Norsk Bokmål)
Language
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
Volume 14 and onwards
Acta Didactica Norden