Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norge
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 10 Nr. 4 (2016)
Vol 10 Nr. 4 (2016)
Temanummer om skolelederutdanning: "Skolelederutdanning og ledelsesutvikling i skolen".
Publisert:
2016-11-28
Redaksjonelt
Redaksjonelt / Editorial
Ruth Jensen, Kristin Helstad, Jorunn Møller
1-6
PDF
Temaartikkel
Kvalifisering som skoleleder i en norsk kontekst: Et historisk tilbakeblikk og perspektiver på utdanning av skoleledere
Jorunn Møller
7-26
PDF
Intellectual histories of school leadership: implications for professional preparation
Helen Gunter
27-47
PDF (English)
School leadership development: what we know and how we know it
Ruth Jensen
48-68
PDF (English)
Et kunnskapsgrunnlag for skoleledelse
Eli Ottesen
69-81
PDF
Rektorutdanning for en ny rektorrolle?
Bjart Erling Grutle, Knut Roald
82-102
PDF
Rektorutdanningens potensial i en flerkulturell kontekst
Fred Carlo Andersen
103-123
PDF
Akademisk skriving og utvikling av skolelederkompetanse
Helene Marie Kjærgård Eide, Astrid Tolo
124-145
PDF
Når rektor stilles til ansvar: Krise eller gyllen mulighet? Om resultatstyring i rektorutdanningen
Marit Aas, Kristin Helstad, Kirsten Foshaug Vennebo
146-165
PDF
Internationalisation in leadership education: Opportunities and challenges in an Erasmus Intensive Programme
Eli Ottesen, Tor Colbjørnsen
166-182
PDF (English)
Leadership for learning
Kjell Atle Halvorsen, Siw Skrøvset, Eirik Johannes Irgens
183-200
PDF
Utdanna skoleleiar – nye spenningar?
Hedvig Abrahamsen, Ingrid Syse, Astrid Øydvin
201-217
PDF
Epilog/Epilogue
Developing School Leaders Amid a New World Order: Lessons for Researchers and Practitioners
Tina M. Trujillo
218-225
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
F.o.m. årgang 14
Acta Didactica Norden