Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norden
Nyeste
Arkiv
Temanumre
Innleveringer
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Søk
Registrer
Logg inn
Søk
Søk
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 14 Nr. 4 (2020): Temanummer om kontroversiella frågor i utbildningen
Vol 14 Nr. 4 (2020): Temanummer om kontroversiella frågor i utbildningen
Publisert:
2020-12-11
Redaksjonelt
Controversial societal issues in education: Explorations of moral, critical and didactical implications
Anna Larsson, Niclas Lindström
6 sider
PDF (English)
Artikkel til temanummer
Konstruktiv religionskritik och religionsundervisning
Malin Löfstedt
18 sider
PDF
Dealing with and teaching controversial issues – Teachers’ pedagogical approaches to controversial issues in Religious Education and Social Studies
Karin K. Flensner
21 sider
PDF (English)
Etik i utbildning för hållbar utveckling – Att undervisa den etiska dimensionen av en kontroversiell fråga
Lars Samuelsson
22 sider
PDF
The Beutelsbach Consensus – the approach to controversial issues in Germany in an international context
Anders Stig Christensen, Tilman Grammes
19 sider
PDF (English)
The curriculum as a controversial issue: Negotiations about the position of Norwegian Romani in education and society
Vidar Fagerheim Kalsås, Jenni Helakorpi
22 sider
PDF (English)
Opening up the echo chamber: Perspective taking in social science education
Johan Sandahl
24 sider
PDF (English)
Controversially uncontroversial? Swedish pre-service history teachers’ relations to their national pasts
Robert Thorp, Monika Vinterek
21 sider
PDF (English)
What is actually true? Approaches to teaching conspiracy theories and alternative narratives in history lessons
Rikke Alberg Peters, Hildegunn Juulsgaard Johannesen
26 sider
PDF (English)
Språk
English
Norsk Bokmål
Informasjon
For lesere
For forfattere
For bibliotekarer
Make a Submission
Make a Submission