Gå til hovedinnholdet Gå til navigasjonsmenyen Gå til bunnteksten
Acta Didactica Norden
  • Nyeste
  • Arkiv
  • Temanumre
  • Innleveringer
  • Om
    • Tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Erklæring om personvern
    • Kontakt
Søk
  • Registrer
  • Logg inn
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Årg 14 Nr 4 (2020): Temanummer om kontroversiella frågor i utbildningen

Publisert: 2020-12-11

Redaksjonelt

  • Controversial societal issues in education: Explorations of moral, critical and didactical implications
    Anna Larsson, Niclas Lindström
    6 sider
    • PDF (English)

Artikkel til temanummer

  • Konstruktiv religionskritik och religionsundervisning
    Malin Löfstedt
    18 sider
    • PDF
  • Dealing with and teaching controversial issues – Teachers’ pedagogical approaches to controversial issues in Religious Education and Social Studies
    Karin K. Flensner
    21 sider
    • PDF (English)
  • Etik i utbildning för hållbar utveckling – Att undervisa den etiska dimensionen av en kontroversiell fråga
    Lars Samuelsson
    22 sider
    • PDF
  • The Beutelsbach Consensus – the approach to controversial issues in Germany in an international context
    Anders Stig Christensen, Tilman Grammes
    19 sider
    • PDF (English)
  • The curriculum as a controversial issue: Negotiations about the position of Norwegian Romani in education and society
    Vidar Fagerheim Kalsås, Jenni Helakorpi
    22 sider
    • PDF (English)
  • Opening up the echo chamber: Perspective taking in social science education
    Johan Sandahl
    24 sider
    • PDF (English)
  • Controversially uncontroversial? Swedish pre-service history teachers’ relations to their national pasts
    Robert Thorp, Monika Vinterek
    21 sider
    • PDF (English)
  • What is actually true? Approaches to teaching conspiracy theories and alternative narratives in history lessons
    Rikke Alberg Peters, Hildegunn Juulsgaard Johannesen
    26 sider
    • PDF (English)

Indeksering

ADNO er indeksert i Scopus, DOAJ, ERIH PLUS og Google Scholar.

Årgang 1-13

Acta Didactica Norge

Språk
  • English
  • Norsk Bokmål
Informasjon
  • For forfattere
Ny innlevering
fritt-info@journals.uio.no Privacy policy
Contact information
fritt-info@journals.uio.no
ISSN: 2535-8219
Responsible for this website
UiO : University Library Privacy policy
Om dette publiseringssystemet